donderdag 13 mei 2010

Broodproject - ik heb er zin in!


Ik ben een beetje aangestoken door die mensen die alle cakes van Sofie of 100 taarten gaan bakken in een jaar, alles in de trend van het Julie/Julia-project.


Omdat ik een enorme hoeveelheid broodrecepten heb (kookboeken, knipseltjes, kopietjes, recepten van internet), ga ik (omdat ik daar de smaak weer helemaal van te pakken heb) broden bakken. Zoveel mogelijk verschillende. Ik leg me niet vast op een aantal, maar ga er in eerste instantie van uit dat iedere week 2 broden maken, mogelijk moet zijn. Dus dan zou ik in een jaar tijd zo'n 100 verschillende broden gemaakt moeten kunnen hebben.



Ik heb een lijst gemaakt van al m'n knipsels, prints van recepten, en broden die ik in de afgelopen jaren gebakken heb en die nog een keer in de herhaling mogen omdat ze lekker waren (en nog niet op het blog staan). Deze lijst staat hier. Als ik iets gebakken heb, wordt het betreffende brood een link. Broden die ik al eerder op m'n blog heb gezet, tellen niet mee en als we iets erg lekker vinden en het brood meerdere malen gebakken wordt, tellen die extra keren ook niet mee.

Toevoeging 27 mei: in 2 weken heb ik 8 broden geprobeerd, dat ziet er goed uit. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!
Toevoeging 17 juni: in 5 weken 17 broden geprobeerd, geen 4 meer per week, maar nog ruim boven gemiddeld 2 per week. En ... we hebben heerlijke nieuwe broden ontdekt.
Toevoeging 10 oktober: inmiddels heb ik 38 verschillende broden gemaakt, in 20 weken. Ik loop dus 2 broden achter, ik vind het zelf geen slecht resultaat. Die 2 loop ik binnenkort wel in.



Toevoeging maart 2011: Door de verbouwing van de keuken heeft m'n projectje zo'n maand stil gelegen, daarom is er nu enige achterstand. Toch zijn er al 75 verschillende broden uitgeprobeerd (en sommige zijn bijzonder lekker!). Met een maandje erbij gaat het dus zeker lukken.

Toevoeging juni 2011: Het is gelukt, ik heb al 100 verschillende broden en broodjes uitgeprobeerd. Ik ga gewoon door met experimenteren, maar wel op een lager tempo dan het afgelopen jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten