maandag 8 februari 2010

Pestorolletjes

Deze week heb ik ook nog een aantal dingen gebakken:

Pestorolletjes




Maak een deeg van 450 gram bloem, krap 9 gram zout, 4,5 gram gist 1,5 theelepel suiker, 3,15 dl water. Laat rijzen tot het in volume verdubbeld is.

Verder: 3 el groene pesto, 40 gram geraspte parmezaanse kaas, losgeklopt ei

Vet een springvorm van 24 cm heel licht in met olie. Sla het deeg door op een goed met bloem bestoven ondergrond en rol uit tot een rechthoek van 40 x 28 cm. Bestrijk het deeg met de pesto, strooi er de parmezaanse kaas over. Rol het deeg vanaf de lange kant vrij strak op. Snijd het in 16 gelijke plakken en leg deze plat in een cirkel in de bakvorm. Dek af en laat het deeg ca. 30 minuten rijzen tot het in volume verdubbeld is. Verwarm de oven voorop 200 graden. Bestrijk de spiralen met losgeklopt ei en bak ze 30-35 minuten tot ze diep goudbruin zijn. Laat ze enigszins afkoelen in de vorm en stort ze daarna op een rooster. Trek de spiralen voor het serveren uit elkaar.
Lekker bij soep, om zo te eten of in het vocht van de hachee te dopen!
Recept uit "365 broodrecepten" van Anne Sheasby

2 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Ik ben je blog al een paar dagen aan het lezen en er staan heerlijk recepten op die zeker allemaal ga proberen.
    Maar mijn oog viel ook op deze pestorolletjes...maar ik kan helaas geen recept van vinden op je blog.
    Waar kan ik deze vinden?

    Met vriendelijke groet,

    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je berichtje. Ik heb het recept destijds niet vermeld omdat het boek nog in de handel was. Nu is dat niet meer het geval, dus ik zal het recept binnenkort (waarschijnlijk zondag) plaatsen.
      groeten,
      Tonia

      Verwijderen