zaterdag 10 april 2010

broccoli-tonijn-risotto, oftewel: Iets uit Niets

Een uitdaging voor het blog-event van april Iets uit Niets

Na wat gesnuffel in mijn voorraadkast vond ik een aantal dingen die wel bij elkaar passen, sommigen waren er ook echt wel aan toe om gebruikt te worden, de risotto was bijna op de uiterste gebruiksdatum, de knoflook begon een beetje uit te lopen (die lag achter in de koelkast la, verstopt onder kaasjes).



1 ui snipperen. Broccoli (zo'n 400 gram) in roosjes/stukjes verdelen. In pan boter verhitten. Ui ca. 2 min. fruiten. Paar teentjes knoflook erboven uitpersen. 305 gram risotto-rijst door uimengsel roeren en al roerende 1 min. zachtjes meebakken. Toevoegen: 2 dl appelsap (klein pakje voor gebruikt), water, bouillonpoeder, 1 blikje tomatenpuree, broccoli en oregano. Rijstmengsel aan de kook laten komen en met het deksel op de pan in ca. 15 min. zachtjes gaar koken, af en toe roeren. Het moet iets vochtig blijven. 2 blikjes tonijn met olie (ik had er nog 1 met olie, en 1 met water, water heb ik afgegoten) door de rijst scheppen en ca. 1 min. mee verwarmen.
Toen vond ik het er een beetje saai uitzien, dus gelukkig vond ik in de koelkast nog een aangebroken pot paprika.

een paar stukken paprika in stukjes gesneden, en door de risotto geroerd.


gegeten op 7 april

Geen opmerkingen:

Een reactie posten