donderdag 20 september 2012

Druivencake


Ziet er leuk uit en smaakt lekker. Ik had in het chocoladedeel witte druiven gebruikt, in het witte deel rode. Het verschil zie je niet goed, dus 1 kleur druiven is ook prima.

200 gram roomboter (zacht), 200 gram suiker, 4 eieren, 200 gram zelfrijzend bakmeel, 200 gram pitloze druiven, 50 gram cacao. Cakevorm 24 cm

Verwarm de oven voor op 175 graden. Klop de boter met suiker luchtig. Voeg al kloppend een voor een de eieren toe. Mix er tenslotte het meel en een mespunt zout door. Schep de druiven erdoor (als je twee kleuren druiven gebruikt schep je de druiven pas na het splitsen door het beslag). Doe de helft van het deeg in een andere kom en roer de cacao erdoor. Schep de twee kleuren beslag in de cakevorm en schep evt. door voor een gemarmerd effect. Bak in 50-55 minuten gaar. Laat afkoelen op een rooster.

Bron: AH. gemaakt op 6 september

1 opmerking:

  1. Via via kom ik op je leuke blog. Ik ga je gelijk volgen, want ik kan wel wat inspiratie in de keuken gebruiken.

    Even dacht ik dat je met een 365 dagen project bezig bent (ikzelf hou twee 365-project blogs bij) maar gelukkig hou je niet na een jaar op.

    BeantwoordenVerwijderen