dinsdag 3 augustus 2010

Nieuw vriendje???

Net via Marktplaats gekocht voor een tientje, een andere (Duitse) BBM. Volgens mij echt maar een of twee keer gebruikt. Ik weet nog niet wat voor deeg hier uit gaat komen, maar dat ga ik vanaf donderdag (of misschien morgenavond) uitproberen. Dit apparaat kan onder het werkblad waar magnetron en citruspers staan, en een KitchenAid nam toch wel erg veel ruimte in op mijn (niet al te ruime) aanrechtblad. Dus maak kennis met:

HANS

Ik hoop dat we samen veel lekkere broodjes gaan maken; eerlijk verdeeld: ik kiezen en leuke broden vormen, het kneden en rijzen door Hans(eatic)!

Aanvulling 7 augustus: het kneden en rijzen gaan goed, Hans verwarmt eerst voordat hij gaat kneden, dus de ingrediënten zijn altijd op de goede temperatuur. De eerste kruidenstokjes (altijd lekker zo'n oude-getrouwe) zijn prima geworden. Het tweede experiment (couronne) was wat minder, maar dat lag aan het recept, want het deeg voor de kaas-kruidenvlecht die nu staat te rijzen is weer goed gelukt. Dus Hans en ik zullen wel goede maatjes worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten