zondag 26 augustus 2012

Vakantie-eten: foie gras museum



Aan te raden uitstapje: het foie gras museum in Frespech. Mooie boerderij met uitleg over de geschiedenis en het maken van foie gras. Je ziet de eenden in alle vrijheid op de velden lopen. En je kunt er een heerlijke lunch gebruiken. Voor kinderen ook een leuke route met vragen (waar je als volwassene ook veel van leert).

Ik weet dat foie gras zeer omstreden is, maar als ik als dier zou mogen kiezen, zou ik voor deze boerderij gaan waar ik eerst met leeftijdsgenoten in groepen van grote weides en een goed verblijf kan genieten voordat ik een aantal weken (op een rustige en (op het oog) niet dieronvriendelijke manier) vetgemest wordt. Dit alles in hokken waar al die kippen, varkens en andere dieren waarvan het vlees alom geaccepteerd in de winkels ligt, alleen maar van kunnen dromen.

Bovendien vind ik het toch wel je ogen sluiten om wel confit de canard, eendenborst etc. te eten, terwijl dit natuurlijk "restproducten" zijn van de foie gras productie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten