donderdag 17 mei 2012

Pasta-spekjestaart


Lekker en volop mee te variëren. Uit het receptenblad van C-1000

300 gram niet al te grote pasta, 350 gram prei in dunne ringen (ik neem volgende keer meer), 3 eieren, 125 ml creme fraiche, 5 el fijngehakte peterselie, 200 gram gerookte spekreepjes (ik had ham gebruikt)

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Kook de pasta beetgaar. Kook de prei de laatste 5 minuten mee. Giet af in een vergiet. Klop de eieren met de creme fraiche los, voeg de peterselie en wat zout en peper toe. Schep de pasta en de spekreepjes door de eieren.
Leg een stuk bakpapier op de bodem van een springvorm van 24 cm en zet vast met de rand. Schep de pasta erin. Bak de taart in het midden van de oven goudbruin in ca. 20 minuten. Maak met een mesje de zijkant van de pasta los. verwijder de rand en snijd de taart in stukken.

Volgende keer bak ik spekjes uit in een beetje olie, en bak ik de prei mee ipv de prei mee te koken. Dit is zeker een recept met mogelijkheden, maar zoals het in het blad stond was het een beetje vlak.

1 opmerking:

  1. Inderdaad een recept waar je alle kanten mee op kunt. Omdat ik niet heel veel zout mag wil ik de spekjes eens gaan vervangen door kipfilet. Blokjes gewoon speklapje kan natuurlijk ook. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen