woensdag 16 februari 2011

lasagne met spitskool



gegeten 14 februari

heel makkelijk, maar ook erg lekker. Je kunt natuurlijk ook zelf tomatensaus maken als je daar zin in hebt.

500 gram gesneden spitskool, 1 fles (665 ml) tomatensaus (Sugocasa), 1 tl knoflookpoeder, 1/8 liter crème fraiche, 150 gram salami, in dunne plakjes, 12-15 voorgekookte lasagnevellen, 150 gram geraspte belegen komijnekaas

Verwarm de oven voor op 200 graden. Meng de spitskool met de tomatensaus, knoflook en crème fraiche. Schep wat van het koolmengsel in de schaal, leg er een paar plakjes salami op, wat kaas erover en wat lasagnebladen. Herhaal dit tot alles op is, eindig met koolmengsel bestrooid met kaas. Bak de lasagne in het midden van de oven goudbruin en gaar in ca. 45 min.

Ik vond het leuk om met dit recept mee te doen met het food-blog event van februari 2011

2 opmerkingen:

  1. Wat klinkt het goed, zeg! Dit ga ik ook een keer proberen.
    Dank je wel voor je deelname. :-)))

    Groetjes,
    Gabriella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanavond een gedeelte van dit recept gebruikt en de rest zelf erbij bedacht. Ik heb er gehakt met een uitje en knoflook bij gedaan. En alles eerst gebakken in de wok. De lasagnevellen heb ik vervangen voor wraps De komijnekaas heb ik vervangen voor 3 soorten kazen; oude, gewone en Parmezaanse.

    BeantwoordenVerwijderen