woensdag 26 januari 2011

Bramborový salát (Tsjechische aardappelsalade)


gegeten op 26 januari
omdat ik wel dacht dat ik vandaag bijna nergens bij kon, heb ik gisteren vast een aardappelsalade gemaakt. Ook makkelijk omdat we om half 7 voor gesprekjes op school moesten zijn en ik de hele dag op een beurs ben geweest. Dus ... thuis komen en eten maar!

1 kg aardappels, 250 gram worst of ham (in kleine blokjes), 1 uitje (fijngesnipperd), evt. 1 blikje sardientjes, 1 appel (kleine blokjes), 2 augurken (in kleine blokjes), evt .3 eieren hardgekookt (in kleine blokjes), ruim 3 eetlepels mayonaise, beetje citroenensap, peper en zout naar smaak

Aardappels voorgaren (koken of in magnetron poffen). Aardappels zo min mogelijk laten afkoelen. Aardappels schillen, dat wil zeggen alleen dunne schil afhalen met punt van het mes. Geschilde aardappels in blokjes snijden.

Alles door elkaar mengen, op smaak brengen met zout en peper en in een schaal (afgedekt met folie) koel wegzetten. Het smaakt het beste, als je het een dag laat staan.
Deze keer had ik er sardientjes, blokjes ham en geen eieren ingedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten